آموزش قهوه

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز

بهترین روش برای طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز چیست؟ چگونه در منزل این کار رو مثل کافه ها انجام بدیم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت روبوستا به شما 3 روش را معرفی کنیم تا به راحتی در منزل مثل کافه ها قهوه خود را درست کنید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای تهیه قهوه اسپرسو، حتماً باید از دستگاه‌های قهوه‌ساز برقی گران‌قیمت استفاده کرد. اما جالب است بدانید که بدون داشتن دستگاه قهوه‌ساز هم می‌توانید در خانه، قهوه اسپرسوی مرغوب و باکیفیت تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه قهوه اسپرسو خامه دار درست کنیم؟

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز

در این مطلب، با سه طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز آشنا می‌شویم. این روش‌ها بسیار ساده و آسان هستند و هزینه تهیه تجهیزات مورد نیاز آنها نیز نسبتاً کم است.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که تمامی روش هایی که در ادامه به شما در باره طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز توضیح می دهیم هم با شیر و هم با آب امکان پذیر است و هیچ محدودیتی در رابطه با درست کردن با آب یا شیر ندارید.

تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات روی اجاق گاز

1. تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات روی اجاق گاز

موکاپات یک دستگاه ساده و ارزان‌قیمت است که می‌توانید با استفاده از آن، قهوه اسپرسو باکیفیتی تهیه کنید. این دستگاه از سه بخش اصلی تشکیل شده است: مخزن آب، سبد قهوه و قوری.

برای تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات، به مواد زیر نیاز دارید:

  1. یک دستگاه موکاپات
  2. قهوه آسیاب شده
  3. شیر یا آب

ابتدا، قهوه دانآسیاب شده ه‌ای را در مخزن قهوه موکاپات بریزید تا سطح آن با قهوه پوشانده شود. سپس، آب جوشیده را در مخزن آب موکاپات بریزید. در نهایت، موکاپات را روی شعله متوسط رو به کم گاز قرار دهید.

بعد از چند دقیقه، آب جوش می‌آید و به مخزن قهوه سرازیر می‌شود. وقتی قهوه به قوری رسید، موکاپات را از روی شعله بردارید.

تهیه قهوه اسپرسو با فرنچ پرس

2. تهیه قهوه اسپرسو با فرنچ پرس

فرنچ پرس نیز یک دستگاه ساده و ارزان‌قیمت است که می‌توانید با استفاده از آن، قهوه اسپرسوی خوش‌طعمی تهیه کنید. برای تهیه قهوه اسپرسو با فرنچ پرس، به یک دستگاه فرنچ پرس، قهوه آسیاب شده و آب جوشیده نیاز دارید.

ابتدا، قهوه آسیاب شده را در ظرف فرنچ پرس بریزید تا سطح آن با قهوه پوشانده شود. سپس، آب جوشیده را در ظرف فرنچ پرس بریزید. در نهایت، در فرنچ پرس را بگذارید و اجازه دهید قهوه به مدت 4 دقیقه دم بکشد.

پس از 4 دقیقه، پیستون فرنچ پرس را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا تفاله‌های قهوه از قهوه جدا شوند.

 

طرز تهیه قهوه اسپرسو با ایروپرس

3. طرز تهیه قهوه اسپرسو با ایروپرس

ایروپرس یک دستگاه ساده و ارزان‌قیمت است که با استفاده از آن می‌توانید قهوه اسپرسوی خوش‌طعمی تهیه کنید. برای تهیه قهوه اسپرسو با ایروپرس، به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک دستگاه ایروپرس
  • دان قهوه تازه‌آسیاب‌شده
  • آب جوشیده سرد شده یا آب معدنی

ابتدا، مخزن آب ایروپرس را تا خط مشخص شده با آب جوشیده سرد شده یا آب معدنی پر کنید. سپس، دانه قهوه تازه‌آسیاب‌شده را به مخزن قهوه ایروپرس اضافه کنید تا سطح آن با قهوه پوشانده شود. در نهایت، فیلتر کاغذی را روی مخزن قهوه قرار دهید و پیستون ایروپرس را روی مخزن قهوه قرار دهید.

حالا، ایروپرس را روی یک سطح صاف قرار دهید و با یک دست، مخزن قهوه را نگه دارید. با دست دیگر، پیستون را به آرامی و یکنواخت به سمت پایین فشار دهید. وقتی پیستون به انتهای مخزن رسید، قهوه اسپرسو به فنجان منتقل شده است.

نتیجه گیری

در این محتوا طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر روی اجاق گاز را یاد گرفتیم و به شما 3 روش مختلف معرفی کردیم که بتوانید با هر هزینه و یا توانایی که دارید یک قهوه خوش طعم درست کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در تمامی مراحل بالا که گفته شد، از آب برای قهوه استفاده کنید، شما می توانید از شیر هم استفاده کنید و تفاوتی در ماهیت کار ایجاد نمی کند.

یکی از نکات مهم دیگر این است که سعی کنید از قهوه های تازه رست شده استفاده بکنید تا کیفیت لازم را به قهوه شما اضافه کنند. پیشنهاد می شود به جای خرید قهوه های بسته بندی شده از قهوه های عمده و کیلویی استفاده کنید. یکی از مزیت های اصلی خرید قهوه عمده یا کیلویی این است که مستقیما با خود رستری قهوه در ارتباط هستید و به صورت روزانه رست انجام می دهند و قهوه شما را ارسال می کنند. اما بسته بندی های کوچک ماه ها در انبار مانده اند و کیفیت لازم را به هیچ وجه ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *